שער או מחסום חשמלי איכותיים שמותקנים באופן מקצועי לא בהכרח ידרשו פעולות אחזקה בשנים הראשונות, אלא במקרים של חבלה או תאונה. חשוב לדעת ששער שתוכנן היטב, שבו אמצעי הגנה מותאמים, לא יהווה גורם לתאונות, כיוון שברגע שאמצעי ההגנה לא פועלים, השער יפסיק את פעולתו לאלתר.

פעולות אחזקה הכרחיות – כאמור, המערכות לא מחייבות אחזקה קבועה, אך אם מזהים תנועה חריגה בשער או במחסום יש לקרוא לטכנאי. תנועה חריגה יכולה להיות לדוגמה: זמן תנועה אִטִּי או מהיר, אי תגובה לפתיחה, תנודתיות התנועה וכדומה.

תקלה נפוצה הן בשערים והן במחסומים היא שַלָּטים שאינם מגיבים – לרוב הדבר נובע משימוש בשלטים לא מקוריים ומזויפים שמשבשים את תדרי המערכות.

תקלות נוספות הקיימות במחסומים:

תקלה נפוצה בשערי כנף היא רעש וחריקת צירים, דבר המצריך שימון צירים כאחזקה מונעת.

 

"טיפים" לאחזקת שערים:

 

איך לבחור חברה לאחזקת שערים?

שירות אחזקה רצוי שיינתן על ידי חברת שערים המומחית בתחום, עם עדיפות לחברה שהתקינה את השער (לצורך חלקי חילוף מקוריים). פעמים רבות מתחזקות את השער חברות הניהול עצמן, שאינן מומחיות בתחום.

בעת הזמנת שער או מחסום חשמלי יש לבדוק ולקבל המלצות על החברה שבה בוחרים – הוותק שלה בשוק, אם היא מחויבת לתקן הישראלי, מערך השירות ותנאי השירות, המלצות ממכרים וכמובן מראה עיניים – מה מותקן בבתים אחרים. חשוב לוודא כי החברה הנבחרת בעלת תו תקן לסוגי השערים והמנועים שהיא מספקת. למרות החקיקה לא כל החברות בתחום אימצו תו תקן רשמי.

שירות לקוחות – חשוב שלחברה תהיה מעבדת שירות, כך שתוכל לתקן ולשפץ חלקים, וכמובן מחלקת שירות ומוקד שירות לקוחות טלפוני.

מודל ההתקשרות יכול להיות שירות לפי קריאה, כלומר בכל פעם שמתרחשת תקלה מוזמנת חברת השערים, או חוזה שירות שנתי.

איכות השירות בתחום השערים מושפעת מהגורמים הבאים:

זמן תגובה – עד כמה השירות מהיר. האם ניתן לפנות למחלקת השירות בקלות ובאמצעים שונים (טלפון, אינטרנט), ומהם שעות הפעילות להגעה למתן שירות.

אמינות – עד כמה אפשר לסמוך על כך שהשירות שמספקת החברה אמין, שחלקי החילוף מקוריים ושהטכנאי אכן יודע לבצע את עבודתו באופן מקצועי.

חלקי חילוף – האם לחברה יש חלקי חילוף מתאימים, והאם היא יכולה לספק אותם באופן מידי.

איך ועד הבית מפקח על אחזקת השער?

כיון שמדובר במערכות המותקנות בחוץ, מקובל בענף כי לרוב יגיע טכנאי לטפל בשער ללא נוכחות ועד הבית. על נציג ועד הבית שמעוניין להיות נוכח במועד התיקון לבקש זאת במעמד הזמנת קריאת השירות.

בתחום השערים חשוב להתקשר עם חברת שערים אמינה אשר מיידעת מראש את ועד הבית לפני התיקון על חלפים ועל מחירי תיקון נדרשים, כך שגובה העלויות יתואם מראש.

רכישת שער חשמלי לא מסתיימת לאחר ההתקנה, אלא יש לראות בה פעולה ארוכת טווח שתלווה את הדיירים לאורך שנים. כמוצר הנמצא בחזקת כלל הדיירים ומשרת רבים בו-זמנית הוא חשוף לפגיעות ולחבלות. השימוש בשער חשמלי, בדומה לשימוש במעלית, הוא יום יומי, ומכאן החשיבות הרבה שיש לייחס להחלטה על קניית השער ועל בחירת החברה שתספק את השירות.

 

 

להפניה לייעוץ ולרכישה
השאר פרטים
וניצור עמך קשר בהקדם