עופר שערים הינה בין החברות היחידות בעלות תו תקן לשערים חשמליים ולמחסומים על כל סוגיהם!

לרשימת החברות עם תווי תקן כפי שמופיע באתר מכון התקנים:
https://www.sii.org.il/132-he/SII.aspx

שערים ומחסומים שמותקנים ללא התאמה לתקן הישראלי מהווים סכנה חמורה ועבירה פלילית על החוק.
שער לא תקני אינו מכוסה בביטוח מאחר ואינו חוקי וחושף את בעליו לתביעות כספיות במקרה של פגיעה.

להלן תמצית התקינה במדינת ישראל:
שערים חשמליים ומחסומים חשמליים מהווים פיתרון יעיל למנוע כניסת כלי רכב לחניון ולשמירה על הביטחון ומצויים כיום במקומות רבים: בבנייני מגורים, בתים פרטיים, חניונים ציבוריים, מפעלי תעשייה, מרכזי עסקים וכניסה לישובים ועוד.
בצד יתרונותיהם, ישנן סכנות רבות הכרוכות בשימוש בשערים או מחסומים אשר הותקנו או מתוחזקים ע"י גורמים לא מוסמכים. טעויות בתכנון, התקנה, או תחזוקה קלוקלת כבר גרמו לתאונות שונות כגון נפילת שערים על אנשים או מכוניות, מחיצת ידיים, לכידה בין שער לקיר, התחשמלות וכו'. כולנו זוכרים את האסון בו נמחץ למוות ילד קטן בן 5 בשער חשמלי בירושלים. רק לאחרונה נמחץ ילד בקיבוץ בית אלפא ונפגע קשה משער שנסגר עליו. תאונות קשות הביאו להחמרת התקינה וקביעת תקני בטיחות.

באוקטובר 2006 מדינת ישראל קבעה תו תקן לשערים – תקן ישראלי רשמי ת"י 900 חלק 21.03. התקן שמבוסס על התקן האירופאי עוסק ברמת הפגיעות בבני אדם ומתייחס לאמצעי הבטיחות אשר נועדו לצמצם את האפשרות לפגיעה פיסית.

ביוני השנה פרסם משרד התמ"ת אזהרה למתקיני שערים, דלתות וחלונות חשמליים ולציבור המשתמשים במוצרים אלו מפני הסכנות העלולות להיגרם כאשר אין התאמה לתקן הרשמי:

שערים ומחסומים שמותקנים ללא התאמה לתקן הישראלי מהווים סכנה חמורה ועבירה פלילית על החוק. רוכשים רבים אינם מודעים ששער לא תקני אינו מכוסה בביטוח מאחר ואינו חוקי, וחושף את בעליו לתביעות כספיות במקרה של פגיעה.

למרות החקיקה והאזהרות עדיין רק חברות בודדות בתחום אמצו תו תקן רשמי.

חברות רבות מציגות ללקוחותיהן כי קיימת התאמה לתקן אף כי בפועל לא קיימת התאמה זו. החוק מחייב התאמה לתקן הישראלי ובמקרה שלחברה יש תו תקן מוכח הרי שהלקוח מקבל ודאות מלאה לעמידה בדרישות התקן. זאת לעומת עשרות מתקינים פיראטיים הקיימים בשוק שטוענים התאמה לדרישות התקן אך בפועל הדבר לא מתקיים.
חשוב כי לקוחות וצרכנים יתחילו לדרוש ממתקין השער או מהקבלן (במקרה של בניין חדש בו הותקן שער ע"י הקבלן) הוכחה לתקניות השער ולוודא כי לא תהיה התפשרות על הבטיחות. על הצרכן לוודא כי הותקנו בשער כל אמצעי הבטיחות, בכללם ספי מגן, מערכות הגנה בעת פתיחת השער וחיישנים המשנים את כיוון התנועה של השער במקרה של מכשול וכדומה.

הפיכת שער או מחסום לתקני מייקרת את עלותו וזו הסיבה שעדיין הטמעת התקינה עדיין בחיתוליה. בעוד כי החברות הקבלניות הגדולות בשוק, מקפידות לעבוד עם חברות בעלות תו תקן רשמי, עדיין פועלות בשוק חברות קבלניות רבות שהשיקול המכריע בעיניהן הוא המחיר. חברות אלו מגלגלות את האחריות למתקני השערים ובמקרה שאין הוכחה לתקניות השער  למעשה עובר הסיכון לצרכן!

מומלץ להתקין אך ורק שערים אוטומטיים בעלי תו תקן ישראלי, על מנת להפחית את הסיכונים לתקלות ולתאונות ולהבטיח קבלת מוצרים איכותיים ובטיחותיים.

 

 

להפניה לייעוץ ולרכישה
השאר פרטים
וניצור עמך קשר בהקדם